تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 21:27
146 بازدید
کد خبر : 208515

آغاز طرح‌های عمرانی جدید پیش از اتمام طرح‌های نیمه‌تمام خیانت به مردم است / سهمی از منابع مالی تخلفات رانندگی به اراک اختصاص نیافته است

آغاز طرح‌های عمرانی جدید پیش از اتمام طرح‌های نیمه‌تمام خیانت به مردم است / سهمی از منابع مالی تخلفات رانندگی به اراک اختصاص نیافته است

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سلیمی در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان مرکزی، افزود: به دلیل وجود انبوهی از طرح‌های نیمه‌تمام در کشور، آغاز طرح‌های عمرانی جدید پیش از اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، خیانت به مردم است. وی به طرح‌های عمرانی در دست اقدام در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی اشاره داشته

آغاز طرح‌های عمرانی جدید پیش از اتمام طرح‌های نیمه‌تمام خیانت به مردم است / سهمی از منابع مالی تخلفات رانندگی به اراک اختصاص نیافته است

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سلیمی در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان مرکزی، افزود: به دلیل وجود انبوهی از طرح‌های نیمه‌تمام در کشور، آغاز طرح‌های عمرانی جدید پیش از اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، خیانت به مردم است.

وی به طرح‌های عمرانی در دست اقدام در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی اشاره داشته و ادامه داد: در این رابطه نیاز است اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها و روستاهای کشور اولویت‌بندی شده و با همکاری شوراهای اسلامی شهرها نسبت به انجام آنها اقدام شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همانند پول نفت برای کشور است. این نهادهای خدماتی باید با ایجاد کارخانه‌های آسفالت و پمپ بنزین، نسبت به ایجاد درآمدزایی برای شهرها و روستاها اقدام کنند.

سلیمی تصریح کرد: درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده باید برای فعالیت‌های عمرانی هزینه شود. باید در نظر داشت که اعتبارات از سال جاری به صورت طرح محور است و با پیشرفت طرح‌ها منابع مالی به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی بیان داشت: تقویت تجهیزات تخصصی استان‌ها از جمله برنامه‌های دولت است. در راستای اجرای این فرایند، منابع مالی این سازمان برای خرید تجهیزات در شهرها و روستاها، توسط استانداری‌های استان‌ها توزیع می‌شود. توزیع اعتبارات توسط استانداری‌ها بر اساس شاخص های موجود انجام شده و در صورت بروز تخطی این اختیارات از استانداری‌ها گرفته می‌شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: شهرداران و دهیاران باید همکاری و تعامل با شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را در دستور کار خود قرار داده و جایگاه‌ها در شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها رعایت شود و حق یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

سلیمی ابراز داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیاز است نسبت به انتخاب خود دقت لازم را داشته باشند و دهیاران یا شهردارانی را انتخاب کنند که کمترین مشکل را با آنان داشته باشند. باید شهرداران و دهیاران متخصص، کارآمد انتخاب شوند تا تمام وقت و ظرفیت خود را در جهت اجرای طرح‌های ماندگار به کار گیرند.

وی اضافه کرد: در این راستا خوشبختانه استان مرکزی کمترین مشکل را در این زمینه دارد و شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان، انتخاب افراد متخصص و کارآمد را به عنوان شهردار و دهیار در دستور کار خود قرار داده‌اند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه عمده مشکلات شهرداران و دهیاران را عدم آشنایی با قوانین و مقررات است، گفت: بنابراین شهرداران و دهیاران برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی نسبت به یادگیری قوانین و مقررات اقدام کرده و یا از مشاوران آگاه بهره‌گیری کنند.

سلیمی افزود: شهرداری‌ها اکنون با انباشت نیروهای عمومی مواجه هستند و بخش قابل توجهی از اعتبارات خود را در جهت تأمین حقوق و مزایای این افراد از دست می‌دهند، در صورتی که اعتبارات باید برای فرایندها و فعالیت‌های عمرانی هزینه شود.

وی با تأکید بر اینکه انباشت نیروهای عمومی اتلاف زمان و هزینه را به همراه دارد، ادامه داد: بنابراین نیاز است شهرداران نسبت به کاهش پست‌های عمومی اقدام و در راستای جذب نیروگاهی متخصص و کاردان گام بردارند.

استاندار مرکزی نیز در این همایش با بیان اینکه کاهش فاصله مسئولان و مردم در دستور کار استانداری این استان قرار دارد، گفت: بر این اساس سال گذشته ۷۷۰ سفر شهرستانی توسط مسئولان استان به نقاط مختلف شهرها و روستاها انجام شده‌ است.

فرزاد مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه در این بازه زمانی و از تعداد سفرهای صروت گرفته ۷۰۰ سفر استانی توسط مدیران کل و ۷۰ سفر توسط استاندار مرکزی انجام شده‌ است، افزود: در این سفرها اعتبارات قابل توجهی در مناطق محروم استان توزیع شده‌ است.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی انجام طرح‌ها در استان مرکزی، ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ این استان، اجرای برخی طرح‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و بهره‌برداری برخی از این طرح‌ها نیز پایان یافته است.

استاندار مرکزی به وضعیت اقتصادی استان و کشور در سال‌های اخیر اشاره کرده و اظهار داشت: کشور در مدت ۱۰ سال گذشته در حوزه برنامه‌های اقتصادی تعطیل بوده و برای جبران عقب‌افتادگی‌ها باید اقدامات بسیاری توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این همایش با ابراز تأسف از اینکه سهمی از منابع مالی تخلفات رانندگی به اراک اختصاص نیافته است، گفت: متأسفانه از سویی دیگر اساسنامه سازمان‌های شهرداری‌ها براساس نیاز امروز بروزرسانی نشده است.

پیمان عین‌القضاتی به وضعیت نیروهای پرسنلی شهرداری‌ها اشاره داشته و افزود: نیاز است وضعیت نیروهای انسانی شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر از یک سو برخی نیروهای غیرکارشناسی وارد شهرداری‌ها شده و از سوی دیگر نیروهای حجمی رسمی شده‌اند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها