تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 - 16:47
256 بازدید
کد خبر : 206640

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

  اگر دقت کرده باشید، کارخانه‌های تولید کننده زیادی هستند که در زمینه تولید میلگرد فعالیت می‌کنند؛ درواقع هر کدام از این کارخانه‌ها دارای کیفیت‌های خاص خودشان هستند که باعث می‌شوند تا بر روی قیمت نهایی میلگرد هم تاثیر گذار باشند. برای همین اگر شما قصد خرید میلگرد را دارید، در مرحله اول باید این

 

اگر دقت کرده باشید، کارخانه‌های تولید کننده زیادی هستند که در زمینه تولید میلگرد فعالیت می‌کنند؛ درواقع هر کدام از این کارخانه‌ها دارای کیفیت‌های خاص خودشان هستند که باعث می‌شوند تا بر روی قیمت نهایی میلگرد هم تاثیر گذار باشند.

برای همین اگر شما قصد خرید میلگرد را دارید، در مرحله اول باید این سوال را از خودتان بپرسید که میلگرد کجا خوبه؟! در ادامه این مقاله قصد داریم تا برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران را به شما معرفی کنیم.

 

میلگرد کجا خوبه؟ از کجا بخریم؟

کارخانه‌های بسیار زیادی در ایران و در زمینه تولید میلگرد فعالیت می‌کنند؛ ولی دلیل نمی‌شود که همه آنها کیفیت‌های لازم برای تولید بهترین میلگردها را داشته باشند؛ درواقع فقط تعداد انگشت شماری از آنها هستند که می‌توان آنها را به عنوان برترین کارخانه و به عنوان یک جوابی برای سوال میلگرد کجا خوبه انتخاب کرد.

در ادامه مهم‌ترین این میلگردها را به شما معرفی می‌کنیم:

 

۱. شرکت ذوب آهن اصفهان

شماره یک این لیست متعلق است به شرکت ذوب آهن اصفهان که در ایران هم تقریبا می‌توان گفت که حرف اول را می‌زند. به گفته بسیاری از مصرف کنندگان و افراد فعال در حوزه بازار آهن، شرکت ذوب آهن اصفهان بهترین میلگردها را تولید می‌کنند و حتی بخشی از صادرات میلگرد نیز بر عهده همین شرکت است.

کیفیت محصولات این کارخانه به حدی بالاست که اگر هر کسی قصد خرید میلگرد را داشته باشد، شرکت ذوب آهن اصفهان اولین گزینه برای اوست.

ولی یکسری دلایلی وجود دارد که برخی از خریداران سعی می‌کنند تا از شرکت‌های دیگری خرید کنند که یکی از اصلی‌ترین آنها می‌تواند مربوط به بحث قیمت باشد. از آنجایی که شرکت ذوب آهن اصفهان دارای کیفیت بسیار بالایی است، قیمت بالایی را هم ارائه می‌دهد که البته دور از انتظار هم نیست.

 

۲. کارخانه فولاد کویر کاشان

بعد از شرکت ذوب آهن اصفهان می‌توان از کارخانه فولاد کویر کاشان اسم برد و آن را در شماره دوم قرار داد. محصولات این کارخانه علاوه بر اینکه محصولات باکیفیتی را ارائه می‌دهند، از طرفی قابلیت جوشکاری و مقاومت بالایی را در هم برابر موارد مختلفی دارد.

این کارخانه فعالیت خودش را از سال ۱۳۷۹ شروع کرده و به طوری که الان در سال ۱۴۰۱، می‌توان از آن به عنوان یکی از برترین‌ها در حوزه اسم برد.

 جهت مشاهده قیمت روز میلگرد کویر کاشان کلیک کنید.

 

۳. شرکت مجتمع فولاد خراسان

شرکت مجتمع فولاد خراسان را هم می‌توان به عنوان یکی از جواب‌های میلگرد کجا خوبه در نظر گرفت. این شرکت هم در کنار فولاد کویر کاشان و ذوب آهن اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان میلگرد در ایران به شمار می‌رود که محصولات این شرکت با نام میلگرد نیشابور، در بازار آهن آلات به فروش میرسد.

این شرکت سه نوع میلگرد آجدار، مارپیچ و آجدار جناقی را با بهترین کیفیت موجود و بر اساس استاندارد ملی ۳۱۳۲ تولید کرده و سپس در بازار آهن آلات ایران عرضه می‌کند.

 

۴. فولاد آذربایجان میانه

این شرکت هم به مانند شرکت فولاد کویر کاشان، فعالیت خودش در زمینه تولیدات آهن آلات را از سال ۱۳۷۹ تولید کرده که الان از آن به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان میلگرد اسم می‌برند.

از مزایا کارخانه فولاد آذربایجان میانه می‌توان به نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی‌اش به خط راه آهن سراسری و جاده اختصاصی اشاره کرد. چون این دو مورد می‌توان باعث راحتی در حمل و نقل شود.

جهت مشاهده قیمت روز میلگرد آجدار میانه کلیک کنید.

۵. فولاد آناهیتا گیلان

تقریبا اواخر سال ۱۳۸۹ بود که سهام این شرکت به طور کامل خریداری شد که پس از مراحلی به مانند تغییر ماهیت و کاربری و هدف قرار دادن تولید میلگردهای ساختمانی، یه ثبت برسید.

حدودا در اواخر سال ۱۳۹۰ بود که ماشین آلات مربوطه برای راه اندازی خریداری شده و سپس به دست متخصصان و کارشناسان نصب شد. این شرکت فعالیت خودش را در سال ۱۳۹۲ شروع کرد و دقیقا زمانی بود که تحریم‌های شدیدی بر روی ایران وارد شده بود.

ولی با وجود تمامی مشکلات، امروزه می‌توان از این شرکت به عنوان لیست برترین‌ها اسم برد.

جهت مشاهده قیمت روز میلگرد آناهیتا گیلان کلیک کنید.

 

میلگرد کدام کارخانه ارزان است ؟

اینکه قیمت کدام کارخانه برای خرید میلگرد ارزان‌تر است واقعا نمی‌تواند سوال خوبی باشد؛ چون قیمت پایین نمی‌تواند کیفیت محصولات را تضمین کند. بسیاری از خریداران هستند که کیفیت را فدای کمیت می‌کنند و درواقع همه سعی و تلاش آنها بر این است که یک جنس ارزان را پیدا کرده و اصلا به کیفیت توجه نمی‌کنند.

ولی این را باید بدانید که جنس بی‌کیفیت می‌تواند بر روی کیفیت نهایی کل پروژه شما تاثیر بگذارد. برای همین پیشنهاد می‌شود که جنس خوب را در ازای قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

میلگرد کدام کارخانه سبکتر است ؟

در ادامه بررسی سوال میلگرد کجا خوبه باید ببینیم که میلگرد کدام کارخانه سبکتر است. در بین تمامی کارخانه‌هایی در زمینه تولید میلگرد فعالیت می‌کنند، کارخانه‌های زیر دارای سبک‌ترین وزن برای میلگردها هستند:

·       فولاد راد همدان

·       فولاد ظهر بناب

·       کارخانجات حدید سیرجان جنوب

·       فولاد آناهیتا گیلان

·       فولاد گیلان حسن رود

البته کارخانههای بسیار بیشتری هستند که می‌توان آنها را در لیست بالا قرار دارد. ولی ما سعی کردیم تا این لیست را از بین بهترین کارخانه‌ها به دست بیاوریم.

 

منبع : www.tehran-ahan.com/product-category/round-bar

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها