تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 16:28
255 بازدید
کد خبر : 189937

یک بخش ویژه به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) افزوده شد

یک بخش ویژه به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) افزوده شد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: با هدف افزایش مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در تولید محتوای رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی بخش ویژه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به این جشنواره اضافه شد. اکبر نصراللهی اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در نخستین دوره تجربه موفقی را پشت‌ سر گذاشت و استقبال

یک بخش ویژه به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) افزوده شد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: با هدف افزایش مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در تولید محتوای رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی بخش ویژه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به این جشنواره اضافه شد.

اکبر نصراللهی اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در نخستین دوره تجربه موفقی را پشت‌ سر گذاشت و استقبال خوب مخاطبان از این دوره سبب شد برنامه‌ریزی برای توسعه بخش‌های آن در دستور کار مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و هیات علمی جشنواره قرار گیرد.

وی ادامه داد: با هدف پویاتر و اثرگذارتر شدن جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) تصمیم گرفته شد جامعه دانشگاهی در تولید محتوای آن نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و بر این‌ اساس در دومین دوره جشنواره بخش ویژه‌ پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی اضافه شد.

نصراللهی به دیگر اهداف اضافه‌شدن این بخش نیز اشاره کرد و گفت: ترغیب و تشویق دانشجویان به مشارکت علمی در حوزه تولید محتوای رسانه‌ای مرتبط با ترویج فرهنگ و سیره رضوی، فراهم‌آوردن زمینه مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های دانشجویان در همه حوزه‌های رسانه‌ای مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی، افزایش انگیزه مطالعه و پژوهش در بخش‌های تولید محتوای رسانه‌ای و زیرساخت‌های نشر محتوا و همچنین بهره‌مندی دست‌اندرکاران حوزه رسانه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و آثار دانشجویی برتر از دیگر دلایل و اهداف هیئت علمی جشنواره برای افزودن بخش ویژه‌ پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی بوده است.

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به چشم‌انداز افزایش مشارکت دانشگاهیان در این حوزه نیز اشاره و تصریح کرد: بدون شک افزوده‌شدن بخش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به افزایش فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان کشور در این حوزه منجر خواهد شد و انعکاس مناسب این جریان فراگیر می‌تواند فصل جدیدی در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای در سطح کشور باشد که خروجی نهایی آن جریان‌سازی محتوای رضوی در عرصه علمی کشور و رونق‌گرفتن پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر جریان‌های رسانه‌ای خواهد بود و یقیناً اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و دست‌اندرکاران حوزه رسانه نیز از ثمرات آن بهره خواهند بود.

وی به مصوبه هیات علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) درباره ضوابط اختصاصی بخش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی هم اشاره کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ ارشد و دکتری رشته‌های مختلف می‌توانند پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود در موضوعات مرتبط با تولید، توزیع و ارزیابی محتوای رسانه‌ای مرتبط با حوزه معارف رضوی و محورهای موضوعی جشنواره را که در پنج سال اخیر تدوین و از آن دفاع کرده‌اند برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

نصراللهی افزود: در این‌ راستا متقاضیان باید چکیده و متن کامل پایان‌نامه خود را در قالب فایل پی‌دی‌اف و از طریق سایت جشنواره برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که پس از دریافت و بررسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به‌ تشخیص هیئت علمی جشنواره تعدادی از این آثار به عنوان اثر برگزیده معرفی می‌شوند که در مراسم اختتامیه از پدیدآورندگان آن‌ها تجلیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تعیین شده و اطلاعات کامل مربوط به فراخوان و محورهای موضوعی جشنواره نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره قابل ‌مشاهده است.

دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در هشت محور مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های صوتی و تصویری، رسانه‌های مجازی، عکس، گرافیک، بین‌الملل و پایان‌نامه‌های مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی در دهه کرامت ۱۴٠۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها