۱۶ استراتژی اثبات شده لینک سازی در سال ۲۰۲۳
کسبوکارها و آژانسهایی که میخواهند برای کلمات کلیدی رتبهبندی کنند، نمیتوانند از طریق استراتژیهای اخلاقی مختلف، ساخت بک لینکها را در سال ۲۰۲۳ نادیده بگیرند. به گفته گوگل، بک لینک های با کیفیت در کنار بهینه سازی محتوا و موبایل، یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی هستند. اگر میخواهید رتبهبندی جستجوی خود
کسبوکارها و آژانسهایی که میخواهند برای کلمات کلیدی رتبهبندی کنند، نمیتوانند از طریق استراتژیهای اخلاقی مختلف، ساخت بک لینکها را در سال ۲۰۲۳ نادیده بگیرند.
به گفته گوگل، بک لینک های با کیفیت در کنار بهینه سازی محتوا و موبایل، یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی هستند.
اگر میخواهید رتبهبندی جستجوی خود را ارتقا دهید، بهترین راه این است که بر روی لینکسازی ارگانیک تمرکز کنید و لینکهای معتبر زیادی به وبسایت خود به دست آورید.
این الان تقریباً واضح است!
سئوکاران همیشه به دنبال یافتن راه های جدید و مبتکرانه (به غیر از بهترین روش ها) برای ایجاد بک لینک هستند. هر کس برداشت جدیدی از آنچه که احساس می کند کار می کند یا نه، دارد. با این حال، یک چیز مسلم است، استفاده از استراتژی های کلاه سیاه برای ایجاد لینک چیزی است که ممکن است برندها، آژانس ها و سئوکاران را با مشکل مواجه کند.
به یاد داشته باشید که گوگل هوشمند است و دیگر در سال ۲۰۱۱ نیست که سئوکاران از استراتژیهای ایجاد لینک کلاه سیاه مانند ارسال هرزنامه، کامنتهای غیرضروری وبلاگ و غیره استفاده میکردند.
علاوه بر این، بسیاری از تکنیکهای لینکسازی، مانند تکنیکهایی که زمانی افراد پیوندها را با لینکها مبادله میکردند، اکنون غیراخلاقی تلقی میشوند. علاوه بر این، اگر کاربران به چنین رفتاری ادامه دهند، احتمالاً موتورهای جستجو آن را کشف کرده و وب سایت ها را جریمه می کنند.
پس چرا این همه چالش برای برند خود را پشت سر بگذارید؟
تحقیقات اخیر رابطه ای بین تعداد بک لینک های شما و میزان ترافیک ارگانیک دریافتی از گوگل پیدا کرده است.
هنوز چندین تاکتیک اخلاقی برای ایجاد پیوند وجود دارد که می توانید از آنها برای به دست آوردن پیوندها به روش مناسب استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از اقدامات غیراخلاقی آگاه باشید و هنگام تلاش برای ایجاد یک نمایه بک لینک برای وب سایت خود، از آنها دوری کنید.
در این مقاله، میخواهیم به ۱۶ روش اخلاقی یا ارگانیک برای لینکسازی در سال ۲۰۲۳ نگاهی بیندازیم. قبل از اینکه به فهرست برسیم، اجازه دهید ابتدا به چرایی اهمیت لینکسازی نگاه کنیم.
مزایا و اهمیت لینک سازی در سال ۲۰۲۳
قبلاً اشاره کردیم که چگونه ساخت بک لینک در سال ۲۰۲۳ برای رتبه بندی در جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی خاص مهم است. با این حال، اگر به درستی انجام شود، بهترین شیوه های پیوند بیلدینگ ارگانیک می تواند به روش های زیر نیز سودمند باشد:
-
هدایت ترافیک از یک سایت با حجم بالا (جایی که لینک شما در آن قرار می گیرد) به وب سایت، صفحه فرود یا پروفایل های رسانه های اجتماعی شما.
-
داشتن بک لینک های برند شما در پلتفرم های معتبر همچنین به افزایش اعتبار و در معرض دید برند شما کمک می کند.
-
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که ایجاد بک لینک به شیوه ای مناسب می تواند به تولید سرنخ موثر برای کمپین برند کمک کند.
-
به گفته بسیاری از کارشناسان، شیوه های موفق لینک سازی می تواند به طور خودکار دید ارگانیک را افزایش دهد.
-
در پایان، همه موارد فوق ترکیب می شوند تا به یک برند کمک کنند فروش را بهبود بخشد و درآمد ایجاد کند. به عبارت دیگر، یک کسب و کار سودآور به صورت آنلاین راه اندازی کنید.
در اینجا فهرستی از ۱۶ استراتژی ایجاد پیوند اخلاقی در سال ۲۰۲۳ آورده شده است
برای بسیاری از سئوکاران، محتوا و لینک سازی چیزی است که کل رشته را در بر می گیرد. در حالی که این ممکن است یک درک محدود باشد، اگر به درستی انجام شود، می تواند در به دست آوردن حداکثر نتایج موفق باشد.
۱. ایجاد بک لینک از طریق بازسازی
بسیاری از مواقع وجود دارد که مردم می خواهند وب سایت شما را در «مقاله بهترین نوع» فهرست کنند. آنها ممکن است مقاله را از طرف مشتری خود بنویسند، اما می خواهند رقبا را فهرست کنند.
این یک فرصت عالی برای استفاده از ابزار گوش دادن اجتماعی و ارتباط با ناشر یا پلتفرم است. با آنها ارتباط برقرار کنید، روابط ایجاد کنید و از آنها بخواهید که به شما پیوندی به وب سایت شما بدهند.
۲. ایجاد آمار
این یکی از بهترین راهها برای ایجاد پیوندهای ارگانیک است، اگر نمیخواهید پولی را برای ساخت لینک خرج کنید. ایجاد آمار، اطلاعات را ارزشمندتر می کند. کسب و کارها عاشق پیوند دادن به آمار دقیق هستند زیرا به اعتبار کمک می کند. به عنوان مثال، Marketing Lad یک برند جدید است و اخیراً ۸ بک لینک do-follow دریافت کرده است. اکنون، می توانید آمار را به این صورت حفظ کنید:
طبق گفته Marketing Lad، برای هر وبسایت جدید، اگر ۸ پیوند معتبر معتبر برای انجام فالو دریافت کنید، رتبه دامنه شما میتواند در ۷ روز به ۱۵ از ۱۰۰ برسد. (اکنون هرکسی که این آمار را مفید می بیند ممکن است برای مرجع به سایت خود پیوند دهد.)
این نمونهای از ایجاد آمار است و شما میتوانید این کار را در جایگاه خود انجام دهید و در عین حال بر تحقیقات بیشتر تأکید کنید.
۳. ارسال مهمان با کیفیت بالا
ارسال مهمان با کیفیت بالا با محتوای با کیفیت می تواند در ایجاد بک لینک کمک زیادی کند. با این حال، برندها و سئوکاران باید به خاطر داشته باشند که محتوای بی کیفیت، صرفاً به خاطر ایجاد بک لینک، از نظر گوگل یک «نه» مطلق است.
اگر هدف ایجاد بک لینک های با کیفیت است، هدف باید ایجاد مقالاتی با فرمت طولانی، بهینه شده برای سئو و به خوبی تحقیق شده باشد. این امر نه گفتن را برای هر ناشری بسیار دشوار می کند.
۴. درج پیوند
درج لینک یک استراتژی ساخت لینک عالی است. این یکی از موثرترین، با ارزش ترین و آسان ترین تاکتیک های ساخت لینک است.
درج پیوند جایی است که یک محتوای موجود را پیدا می کنید که می تواند از منابع اضافی بهره مند شود و سپس با صاحب سایت تماس می گیرید تا محتوای شما را به صفحه اضافه کند.
درج لینک دارای درصد موفقیت بالایی است زیرا مزایای آن برای هر دو طرف واضح است. صاحبان سایت همیشه به دنبال راه هایی هستند که صفحات خود را بهتر و مفیدتر برای کاربران خود کنند. و اگر محتوای شما مناسب و به اندازه کافی خوب باشد، صاحبان سایت می خواهند به آن لینک دهند.
درج پیوند زمانی بهترین کار را دارد که راه حلی ارائه دهید که به شخص دیگری کمک می کند تا به اهداف خود برسد. وقتی کمپینی را با این طرز فکر شروع میکنید، پیدا کردن فرصتهایی برای ایجاد ارزش برای سایتهای دیگر آسانتر است، که به نوبه خود باعث میشود آنها درخواست شما را بپذیرند.
۵. تولید محتوای روزنامه نگاری
به گفته کارشناسان، یکی از خلاقانه ترین استراتژی های جدید برای ایجاد بک لینک های متنی، ایجاد محتوای ژورنالیستی است. این به این معنی است که شما یک موضوع پرطرفدار را مطرح میکنید و از منابع آنلاین موجود برای ایجاد یک محتوای فوقالعاده استفاده میکنید.
از چهره های مرجع صنعت نقل قول بگیرید. محتوا را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. وقتی مردم متوجه شوند که شما چیزی را منتشر کرده اید، علاقه مند می شوند که پیوند را به شما بدهند و آن را در پلتفرم ها به اشتراک بگذارند.
۶. Quora، Medium و Reddit Link Building
بسیاری از شما ممکن است از روی صندلیهای خود بلند شوید و شروع به فریاد زدن «لینکها بدون دنبال کردن» کنید. حق با شماست، اما مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. گوگل در مورد ایجاد بک لینک های بدون فالو در سایت های معتبر صنعتی با کیفیت بالا بسیار مبهم است.
بسیاری از سئوکاران از یک استراتژی کاملاً تعریف شده برای قرار دادن بک لینک و هدایت ترافیک از چنین پلتفرم هایی به صفحات مورد نظر خود پیروی می کنند. این بدان معنی است که شما باید به طور فعال یک استراتژی محتوا را در Quora، Medium، Reddit و سایر پلتفرم های بررسی مشابه دنبال کنید.
۷. ایجاد اینفوگرافیک
بسیاری از سئوکاران در سال های اخیر شروع به آزمایش اینفوگرافیک های با کیفیت کرده اند. آنها اشاره می کنند که بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای خواندن دو یا سه هزار کلمه، یک اینفوگرافیک خوب توضیح داده شده و آموزنده را مرور کنند. میتوانید قالبهای اینفوگرافیک رایگان را دانلود کنید تا تلاشهای ایجاد لینک خود را افزایش دهید.
یک استراتژی ایجاد بک لینک مبتنی بر اینفوگرافیک باید با یک استراتژی بازاریابی ایمیلی مناسب تکمیل شود. شما باید ناشرانی را که در همان خطوط تولید محتوا می کنند شناسایی کنید و با دادن بک لینک از آنها بخواهید از اینفوگرافیک استفاده کنند.
۸. بازی خلاصه
این یکی از استراتژی های اثبات شده است و بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط با ایجاد پست های گردآوری شده تعداد زیادی بک لینک ایجاد کرده اند. شما به سادگی می توانید با یک اینفلوئنسر مصاحبه کنید و افراد شروع به لینک دادن به صفحه مصاحبه شما می کنند. آیا ساختن چند لینک سریع استراتژی جالبی نیست؟
۹. راهنماهای مفید ایجاد کنید
شروع به ایجاد محتوای طولانی کنید، گوگل محتوای طولانی را در مقایسه با مقالات کوتاه ترجیح می دهد. شما می توانید راهنمای ایجاد کنید که اطلاعات کاملی در مورد موضوع داشته باشد و افراد شروع به پیوند دادن به آن راهنما کنند
۱۰. ادعای لینک های شکسته
یک استراتژی لینک شکسته اگر به درستی و به طور مداوم انجام شود می تواند به طور موثر تعداد لینک های شما را افزایش دهد. به سادگی سایت های رقبای خود را بررسی کنید و سپس فرصت های لینک شکسته را پیدا کنید. ابزارهای سئو زیادی وجود دارد که می تواند به یافتن فرصت های لینک شکسته کمک کند مانند Ahrefs، Moz، Semrush و غیره. با مدیران سایت آنها تماس بگیرید و منابعی را پیشنهاد کنید و از آنها لینک بخواهید.
معمولاً برای یافتن فرصت ها و ارتباط با مدیران سایت نیاز به تلاش است. ارزش وقت گذاشتن روی این موضوع را دارد.
۱۱. موضوعات داغ
ایجاد محتوا بر اساس روندهای فعلی در جایگاه مشابه شما می تواند پیوندهای ارگانیک برای شما ایجاد کند. نوشتن در مورد موضوعات پرطرفدار، ارائه دادهها یا اخبار جدید که میتواند به وبسایت شما کمک کند. میتوانید از ابزارهایی مانند Google Alerts، Ahrefs – Content Explorer و Buzzsumo برای درک روندهای جدید در جایگاه خود استفاده کنید.
۱۲. به انجمن های بازاریابی بپیوندید
یکی دیگر از معاملههای دیوانهکننده در بهترین شیوههای لینکسازی این است که باید بهترین انجمنها را پیدا کنید که میتوانید با برندهای دیگر همکاری یا شریک شوید. انجمن های آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا لینک های عالی برای وب سایت خود ایجاد کنید. می توانید در اسلک، فیس بوک، تلگرام و غیره به آنها بپیوندید. برخی از جوامع معروف عبارتند از CRO Growth Hacks و Link Building – ML آنها را امتحان کنید و پیوندها را برای صفحات متمرکز خود بیاورید.
۱۳. وب سایت های دیگر را بررسی کنید
درست می شنوی! ایجاد توصیفات یا بررسی سایر برندها می تواند به شما در ایجاد بک لینک کمک کند. وقتی برای یک برند نقد می نویسید، آنها می توانند نظر شما را به مشتریان خود نشان دهند و با کاربران خود اعتماد ایجاد کنند. آنها کاربران را برنده می شوند و شما برنده یک بک لینک. این یک برد برد برای هر دو طرف است.
۱۴. رقبای خود را بازرسی کنید
یکی دیگر از اقدامات اخلاقی لینک بیلدینگ برای به دست آوردن بک لینک، بازرسی رقبای شماست. میتوانید از ابزارهایی مانند Ubbersuggest، Ahrefs، Moz و Semrush برای بررسی رقبای خود استفاده کنید و بدانید که آنها از کجا پیوندهای جدید دریافت میکنند. با آن سایتها تماس بگیرید و احتمالاً یک منبع خوب ارائه دهید، برای بازگشت به وبسایت خود درخواست کنید.
۱۵. لینک سازی داخلی
پیوند داخلی می تواند به صفحات کمتر محبوب شما کمک کند تا مقداری ارزش و اعتبار پیدا کنند. همیشه به کاربران کمک می کند تا در وب سایت بمانند و به بسیاری از پیوندهای دیگر دسترسی پیدا کنند. شما می توانید مزایای متعددی از پیوند داخلی صفحات مانند توزیع آب پیوند، افزایش بازدید از صفحه، بهبود رتبه صفحه و بهبود میانگین زمان در سایت داشته باشید.
۱۶. هارو
HARO یک راه عالی برای قرار گرفتن در مقابل روزنامه نگاران، تأثیرگذاران و وبلاگ نویسان است. این یک موتور جستجو است که به شما امکان می دهد مطالب ارسال کنید و داستان هایی را از افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد هر موضوعی هستند جستجو کنید. پس از تأیید محتوای شما، پیوندی به نمایه یا صفحه وب خود دریافت خواهید کرد.
شما می توانید داستان خود را بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری به HARO ارسال کنید، اما اگر می خواهید به ابزارهایی دسترسی داشته باشید که به شما در مدیریت مطالب ارسالی شما کمک می کنند، ارزش ایجاد یک حساب کاربری را دارد.
HARO شما را با خبرنگارانی که به دنبال اطلاعات در مورد موضوع شما هستند در تماس قرار می دهد. شما می توانید اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید و بلافاصله شروع به ایجاد روابط با آنها کنید.
هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، یک ویرایشگر آن را بررسی می کند و اگر فکر می کند می تواند به شما کمک کند با شما تماس خواهد گرفت. این می تواند به معنای ارائه مشاوره تخصصی در مورد یک موضوع یا ارائه نکاتی در مورد نحوه نوشتن مقاله باشد.
اگر سردبیر تصمیم بگیرد که نمی تواند به شما کمک کند، درخواست شما را ارسال می کند و توضیح می دهد که چرا نمی تواند کمک کند.
مهم است که توجه داشته باشید که HARO هیچ تضمینی در مورد دریافت پاسخ از منابع یا در مورد نوع اطلاعاتی که ممکن است در طول مصاحبه فاش شود ارائه نمی دهد.
نتیجه
به معنای واقعی کلمه راه های دیگری وجود دارد و این بستگی به این دارد که چگونه می توانید به یک سازنده لینک خلاق فکر کنید. درست است که بهترین شیوه های پیوند ارگانیک و اخلاقی در حال تکامل هستند. در حالی که نوآور هستید، باید مطمئن شوید که محتوای شما اصلی است (نه سرقت ادبی)، و سئو بهینه شده است. در Marketing Lad، ما تجربه ای در زمینه سئو داریم و اگر به نظر شما شیوه های لینک سازی اخلاقی بسیار زیاد است، کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا تجزیه و تحلیل پروفایل لینک و ایجاد بک لینک برای تقویت رتبه دامنه خود انجام دهید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰