تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 11:27
172 بازدید
کد خبر : 181503

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

ایسنا/هرمزگان بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار طرح سؤال ۷ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ظهر امروز برگزار شد. نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست با بیان اینکه انتظار داریم شهردار بندرعباس به شعارهایش در زمان انتصابش پایبند باشد و از آن مسیر دور نشود، اظهار کرد: پنج

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

ایسنا/هرمزگان بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار طرح سؤال ۷ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ظهر امروز برگزار شد.

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست با بیان اینکه انتظار داریم شهردار بندرعباس به شعارهایش در زمان انتصابش پایبند باشد و از آن مسیر دور نشود، اظهار کرد: پنج محور اساسی در شعارهای آقای نوبانی بود که هیچ‌کدام رعایت نمی‌شود و در بحث شفاف‌سازی و انتصابات نیز کاملاً خلاف وعده‌های شهردار بندرعباس در حال انجام است.

اسماعیل بواشه با اشاره به اینکه در این خصوص دو بار نطق انجام دادم و زمانی که جواب سؤالاتم گرفته نشد مجبور به طرح سؤال شدم، خاطرنشان کرد: در حضور مردم ای‌کاش اعضای کانون انتصابات شهرداری بندرعباس نیز معرفی می‌شد تا شبهه سلیقه‌ای بودن انتصابات نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: در خصوص انتصابات شهرداری بندرعباس هیچ‌گونه استعلامی صورت نگرفته و بنده به‌سلامت و صداقت آقای نوبانی رأی دادم ای‌کاش کاری نکنیم تا این دو موضوع را زیر سؤال ببریم.

بواشه با بیان اینکه طرح سؤال از شهردار بندرعباس حق قانونی ماست، عنوان کرد: افرادی که پشت پرده در حال مدیریت شهرداری بندرعباس هستند و از این اقدام خود دست نکشند در آینده به‌طور حتم اعلام خواهم کرد چه کسانی دخیل هستند.

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست گفت: یکسری از اقدامات شهردار بندرعباس، اولویت فرهنگی ندارد و باید از کارهای نمایشی دور کنیم.

احمد عامری با بیان اینکه در حال حاضر در ایام فاطمیه حضور داریم و نسبت به آن حساسیم، تصریح کرد: نباید بگذاریم ایام فاطمیه کمرنگ شود و توجه مان را از آن کم کنیم و خجالت‌آور نیست در ایام فاطمیه از اول شهر تا انتهای آن یک پرچم فاطمیه مشهود نیست و درب سازمان فرهنگی، اجتماعی و روزشی شهرداری بندرعباس را تخته کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهردار بندرعباس ظاهراً تنها برایش میزش مهم است و کاری به اقدامات ارزشی و فرهنگی ندارد، اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و ایام فاطمیه بزرگان دین کوتاه نمی‌آیند و کاهش مالی چرا تنها باید در موضوعات مذهبی پر رنگ باشد اما در سایر موارد کاهشی نبینیم.

عامری ادامه داد: برخی شهرداران ارباب‌رجوع که هیچ، کارکنان شهرداری بندرعباس هم اجازه حضور در دفتر شهردار مناطق را ندارند.

وی با بیان اینکه وظیفه اعضای شورای شهر صیانت از شهردار بندرعباس است، خاطرنشان کرد: امیدوارم شهردار بندرعباس نیز به این موضوع پایبند بوده و تغییر رویه دهد.

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه هنر مدیر کارآمد بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌هاست، بیان کرد: نیروهای شهرداری بندرعباس سرمایه این نهاد است و کسی که سال‌ها مدیر بوده و شهرداری روی آن سرمایه‌گذاری کرده اما آیا برنامه‌ای برای استفاده از مدیران گذشته داریم و پس از تغییر تکلیف مدیر قبلی چه می‌شود و از سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس چه بهره‌ای برده‌ایم؟!

احمد کناری نژاد با تأکید بر اینکه دلیل اینکه برای تغییرات مدیران ۱۰ دقیقه قبل از انتصاب یا عزل اطلاع‌رسانی می‌شود جای تعجب دارد، اضافه کرد: اگر توان دفاعی از انتصاب نداریم چرا پس برخی افراد را انتصاب می‌کنیم و اگر شایسته هستند چرا پس از اعلام آن ترس داریم.

وی ادامه داد: دو نیرو در دفتر شهرداری بندرعباس به کار گرفته‌شده‌اند که باید ببینیم رابطه استخدامی این دو نیرو چیست و چرا برخلاف حرف‌هایمان عمل کرده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه صرف قدم زدن در یک محل و گفتن تأسیس شهربازی در آن محل که اقدامی صورت نگرفته است، عنوان کرد: خرد جمعی و صاحب‌نظران شهرداری بندرعباس چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه شهردار بندرعباس از ۲۴۰ پرونده در دادگاه صحبت می‌کند درحالی‌که تنها ۳۰ پرونده موجود است، تصریح کرد: حق اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز دعوت از شهردار و پاسخگویی به سؤالات است و سه بار آمدن به شورا و پاسخگویی به سؤالات که جای ناراحتی ندارد.

کناری نژاد با اشاره به اینکه صرفه‌جویی ۴ میلیارد تومانی در تیم فوتبال شهرداری بندرعباس صحت ندارد، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی همچون جاده ساحلی بندرعباس نیز در حالی روند اجرایی خود را طی می‌کند که پیمانکاران نیز ناراضی بوده و پس از دیدار با شهردار بندرعباس در حال رها کردن پروژه هستند.

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه بنده در خصوص سفر شهردار بندرعباس هیچ سؤالی نکرده و ندارم و در خصوص مأموریت‌های شهردار بندرعباس نطقی نکردم، خاطرنشان کرد: خوشحالم از همان اول انتخاب درستی انجام دادم و عدم صداقت آقای نوبانی برای بنده ثابت‌شده و بیانات امروز شهردار بندرعباس امروز جای تأسف دارد.

سید رضا موسوی با اشاره به اینکه شما در حضور سایر اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کردید که اکثر نیروهای شهرداری بندرعباس دارای پرونده سیاه هستند چگونه امروز ما را زیر سؤال می‌برید، اضافه کرد: شورای شهر به‌هیچ‌وجه دنبال جوسازی و حاشیه نبوده و نیست و در این مدت هیچ‌یک از اعضای شورای شهر حرفی نزد.

وی با بیان اینکه بنده در دفتر شهردار بندرعباس برای حل معضل آتش‌نشانی بندرعباس حاضر شدم و حتی نامه هم تایپ کردم، عنوان کرد: بنده و سایر همکارانم هیچ توهینی نکردیم اما در کمال تعجب دوستان شما ما را لایق توهین دیدند و هر آنچه خواستند نثارمان کردند.

موسوی با اشاره به اینکه آقای نوبانی چه کرده‌اید که امروز از ۱۰ رأی شما ۶ رأی بازگشته‌اند، عنوان کرد: کسی که در خصوص مسائل شهری دغدغه دارد و عملکرد را نقد می‌کند، به دنبال بهتر شدن اوضاع است نه مچ‌گیری و اتهام زدن.

وی با بیان اینکه در همین زمان به شهرداران مناطق و معاون شهردار بندرعباس تماس گرفتم که مشکلات را برطرف کنند تا چهره شهرداری بندرعباس مخدوش نشود، اظهار کرد: شما خودتان در مورد یکی از انتصاباتتان اعلام کردین اشتباه کردم و شما پیشنهاد بدین که همان زمان چون امروز را می‌دیدیم از معرفی صرف‌نظر کردیم تا دستتان برای انتخاب و انتصاب باز باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در طرح سوال از شهردار چه گفتند؟

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه در این مدت کوتاه مدت و با این مشکلات زیاد و چالش فراوان این همه اتهام و حاشیه از سوی برخی افراد شورا نیز وجاهت ندارد، اظهار کرد: اگر کوتاهی دیدیم، باید مشکلات بیان شود و ما هم حمایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا حیدری سراجی با اشاره به اینکه نباید شهردار به تنهایی را زیر سوال برد پس تکلیف سایر مدیران چه می شود، خاطرنشان کرد: باید در زمان و مکان مناسب موارد را بیان کنیم و انتقاد هم کنیم نه زمانی که شهردار با تمامی توان پای کار بوده و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند، بیهوده او را به چالش بکشیم.

وی با بیان اینکه مطمئنم با همین روند تلاش شهردار بندرعباس نیز نتیجه می دهد و بنده با تمامی توان پای دفاع از اقای نوبانی هستم، اضافه کرد: بنده به همراه سه عضو دیگر پای حق ایستادگی می کنیم و هرگز قابل معامله نبوده و نیستم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها