تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 15:41
422 بازدید
کد خبر : 208736

تام سلک و سم الیوت برای یک ماجراجویی وسترن تلویزیونی حماسی با یکدیگر همکاری کردند

تام سلک و سم الیوت برای یک ماجراجویی وسترن تلویزیونی حماسی با یکدیگر همکاری کردند

به گزارش سایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده در حالی که ستارگان سینما مانند گری کوپر و کلینت ایستوود ثابت کرده‌اند که برخی از فیلم‌های وسترن تنها به یک قهرمان بزرگ در مرکز داستان نیاز دارند، بسیاری از بهترین فیلم‌های این ژانر بر شیمی بین ستاره‌هایشان تکیه دارند. بوچ کسیدی و ساندنس

به گزارش سایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده در حالی که ستارگان سینما مانند گری کوپر و کلینت ایستوود ثابت کرده‌اند که برخی از فیلم‌های وسترن تنها به یک قهرمان بزرگ در مرکز داستان نیاز دارند، بسیاری از بهترین فیلم‌های این ژانر بر شیمی بین ستاره‌هایشان تکیه دارند. بوچ کسیدی و ساندنس کید بدون رابرت ردفورد و پل نیومن نمی توانستند کار کنند. به طور مشابه، وسترن ریو براوو به تلاش های مشترک جان وین، دین مارتین و والتر برنان نیاز داشت تا به عنوان یک فیلم کلاسیک سینمایی شناخته شود.

یافتن یک دوتایی عالی می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا همبازی‌ها باید مهارت‌های یکدیگر را تکمیل کنند و جنبه متفاوتی را به شخصیت خود نشان دهند. جالب نیست که دو بازیگر نقش‌های مشابه را بازی کنند. در سال ۱۹۸۲، وسترن تلویزیونی دست کم گرفته شده The Shadow Riders دو تن از بزرگترین ستاره های وسترن را در یک ماجراجویی تیمی به نمایش گذاشت. اگرچه سم الیوت و تام سلک هر دو به تنهایی در فیلم های وسترن بزرگ ظاهر شده بودند، اما به عنوان یک تیم حتی موثرتر بودند.

 

«سایه سواران» اضطراب‌های پس از جنگ داخلی را نشان می‌دهد

The Shadow Riders بر اساس رمانی به همین نام اثر لوئیس ل آمور است که رمان های غربی را نیز در مجموعه های Shalko و Sackett نوشته است. در حالی که The Shadow Riders برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ از شبکه CBS پخش شد، مطمئناً شبیه یک نسخه پاک شده و تمیز شده از این ژانر نیست. در واقع، این فیلم از کارگردان کهنه کار وسترن اندرو وی مک لاگلن، که جان وین را در فیلم وسترن مک‌لینتاک با مضمون شکسپیر کارگردانی کرده بود، ستایش کرد. مک لاگلن این ژانر را به خوبی می‌شناخت و توانست رویکردی بالغ‌تر را برای ماجراجویی دوستانه اتخاذ کند. در حالی که The Shadow Riders دارای عنصری از طنز و ماجراجویی است، اما برداشتی بالغ‌تر از منظره پس از جنگ داخلی ایالات متحده دارد.

این فیلم بر برادران مک (سلک) و دال تراوون (الیوت) متمرکز است که در طول جنگ داخلی در دو طرف مخالف خدمت می کردند. مک برای اتحادیه اسلحه به دست گرفته بود، اما دال به خانواده اش در تگزاس وفادار مانده بود و برای کنفدراسیون می جنگید. علیرغم قرار گرفتن در طرف های مخالف، هرگز در The Shadow Riders این حس وجود ندارد که هر یک از برادران انگیزه سیاسی خاصی دارند. در واقع، دال تحقیر واقعی برده داری و دیگر سربازان کنفدراسیون را در شهر خود نشان می دهد. برای اینکه ثابت شود خدمات دال به کنفدراسیون تنها نتیجه مکان او بوده است، فیلم با سکانسی از او آغاز می شود که تقریباً توسط رهبران شبه نظامیان جنوبی به ضرب گلوله کشته می شود. نجات شتابزده از سوی مک لازم است تا او را از خطر خارج کند.

 

اگرچه دویدن با هواداران کنفدراسیون به مک اجازه می دهد تا استعداد برادرش را برای به دردسر افتادن مسخره کند، اما این دو شخصیت وقتی از یک آدم ربایی خطرناک مطلع می شوند که اخیراً اتفاق افتاده است جدی تر می شوند. رهبر کومانچرو، سرگرد کوپر اشبری (جفری لوئیس)، یک یورش ویرانگر به خانه آنها را رهبری کرده بود، خواهرانشان، برادرشان جسی (جف استرهیج) و دوست دختر دال، کیت (کاترین راس) را ربودند. این یک لحظه بی‌رحمانه برای یک فیلم تلویزیونی است. در حالی که The Shadow Riders مطمئناً به شدت وسترن های تجدیدنظرطلب مانند The Assassination of Jesse James توسط رابرت فورد بزدل یا No Country For Old Men نیست، اما با توجه به اینکه از تلویزیون شبکه پخش می شود، موفق می شود از خیلی چیزها فرار کند. این آدم ربایی تکان دهنده، دو شخصیت را در یک سفر حماسی قرار می دهد و به آنها انگیزه لازم را می دهد تا The Shadow Riders را با وسایل بالا وارد کنند.

 

تام سلک و سم الیوت در «سایه سواران» در مقابل تایپ بازی می‌کنند.

چیزی که The Shadow Riders را برای الیوت و سلک به یک وسیله نقلیه ستاره جالب تبدیل می کند این است که آنها برخلاف آنچه از آنها انتظار می رود بازی می کنند. هرکسی که سلک را در بلو Bloods یا در فرنچایز جسی استون دیده باشد، ممکن است انتظار داشته باشد که او یک تیرانداز بدبین و جدی با رعایت دقیق قانون باشد. در کمال تعجب، مک بیشتر جنبه کمیک در فیلم دارد. با صحنه ای طولانی از مک و دوست دخترش در رختخواب شروع می شود که نشان می دهد او کمی زن زن است. مک همچنان در طول فیلم برادرش را به لحن می‌اندازد، زیرا آن‌ها درباره ناتوانی مشترکشان برای آرام شدن فکر می‌کنند. ماهیت شوخ و حتی غریب مک نمی توانست بیشتر از جسی استون متفاوت باشد.

الیوت به لطف نقش‌هایش در «لبوفسکی بزرگ» و «Road House» در نهایت در فیلم‌های اکشن احمقانه‌تر ظاهر شد. با این حال، علاقه واقعی دال به کیت منبع تنش فیلم است. دال معتقد است که او و کیت می‌توانند آینده‌ای را با هم داشته باشند، و از اینکه او در زمانی که او در جنگ بود «منتظر او نشد» ناامید است. هنگامی که این زوج واقعاً دوباره متحد می شوند، مکالماتی که آنها به اشتراک می گذارند بسیار معتبر می شود. نمی‌توان انتظار داشت کیت بقیه عمرش را با تکیه بر دال بگذراند، در حالی که او در وهله اول هرگز درباره احساساتش درباره او صحبت نکرد. دال به جنگ عادت کرده است، زیرا می‌دانست چه انتظاری دارد. رابطه با کاترین او را مجبور می کند تا به قلمرو احساسی ناشناخته سفر کند. اگرچه نظرات الیوت در مورد قدرت سگ حاکی از عدم تمایل به مدرن کردن ژانر وسترن است، اما او حساسیت زیادی را برای اجرای خود در The Shadow Riders ایجاد می کند.

 

«سایه سواران» جلوتر از زمان خود بود

Shadow Riders به عنوان یک جواهر دست کم گرفته شده در نظر گرفته می شود و یک کلاسیک اصیل نیست زیرا، شاید به دلیل رسانه آن. در دهه ۱۹۸۰، تلویزیون در مقایسه با فیلم «کم‌تر» تلقی می‌شد. با این حال، همه چیز در چند دهه اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است، زیرا بازیگران و فیلمسازان بیشتری از خدمات پخش برای کار بر روی خلاقانه ترین پروژه های خود استفاده کرده اند. در واقع، خود الیوت توانست یکی از بهترین بازی‌های خود را در سال‌های اخیر در سریال اسپین‌آف یلوستون ۱۸۸۳ انجام دهد و جایزه انجمن بازیگران نمایشگر را برای اجرای فوق‌العاده یک بازیگر مرد در سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی به دست آورد. تطبیق پذیری و ظرافت عاطفی که او برای نقش به ارمغان آورد به سادگی در فیلم امکان پذیر نبود. ژانر وسترن به لطف نمایش هایی مانند Justified، Westworld، Godless، The English و البته Yellowstone در تلویزیون احیا شده است. این مکان عالی برای بازیگران بزرگ است تا دندان های خود را در ژانر فرو ببرند و بازی های متفکرانه تری ارائه دهند. در حالی که ممکن بود در زمان انتشار اولیه‌اش دور از ذهن به نظر می‌رسید، Shadow Riders ممکن است پیش‌بینی کرده باشد که چه چیزی در این ژانر قرار دارد. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها