تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 17:06
140 بازدید
کد خبر : 184188

بازار سنتی کبودراهنگ مرمت می‌شود

بازار سنتی کبودراهنگ مرمت می‌شود

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ اعلام کرد: با پیگیری های انجام شده امسال مرمت بازار کبودراهنگ به عنوان یکی از ۲۳۶ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان آغاز می شود. مهدی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: به زودی بازار قدیمی شهر کبودراهنگ توسط اداره

بازار سنتی کبودراهنگ مرمت می‌شود

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ اعلام کرد: با پیگیری های انجام شده امسال مرمت بازار کبودراهنگ به عنوان یکی از ۲۳۶ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان آغاز می شود.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: به زودی بازار قدیمی شهر کبودراهنگ توسط اداره میراث فرهنگی مرمت خواهد شد و شهرداری و رئیس اداره اوقاف شهرستان کبودراهنگ نیز در این زمینه قول مساعدت داده اند.

وی مطرح کرد: بازار قدیمی شهر کبودراهنگ که از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و به کوچه آیت‌الله شیخ ضیایی ختم می‌شود، در گذشته نخستین مرکز خریدوفروش در شهرستان کبودراهنگ بوده و این بازار سنتی به‌ علت داشتن پنج خروجی به بازار خمسه معروف است.

غلامی با بیان اینکه بازار قدیمی کبودراهنگ در سال ۱۳۰۴ شمسی تأسیس شده و مساحت این بازار ۱۷۰۰ متر بوده و نزدیک به ۷۰ واحد تجاری دارد، افزود: این بازار نه‌ تنها محلی برای انجام معاملات اقتصادی، بلکه مکانی برای صلح یا آشتی‌ها و پیمان‌ها بوده و در زندگی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی مردم نقش مؤثری داشته‌ است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ ۲۰ مردادماه سال ۹۹ بازار تاریخی کبودراهنگ ثبت ملی شد و پیگیری های مربوط به بازسازی و ترمیم بازار در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان و شهرستان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان و پیگیری های انجام شده، اعتبار اولیه به مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال برای آغاز مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ اختصاص یافت.

غلامی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده بازار کبودراهنگ مرمت و در سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از ۲۳۶ اثر تاریخی در نقشه گردشگری شهرستان قرار می گیرد، گفت: با پیگیری هایی که خبرنگاران شهرستان کبودراهنگ انجام دادند و تعامل نهادهای مربوطه مرمت بازار تاریخی کبودراهنگ با همکاری شهرداری و اداره اوقاف انجام می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ در پایان یادآور شد: پیمانکار پروژه مرمت بازار شهر کبودراهنگ مشخص شده و به زودی کار مرمت آغاز خواهد شد، در ضمن مرمت بازار نیازمند ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها